Samochody luksusowe to nie tylko środki transportu, ale także środek prestiżu. Pojazdy te są cennym dobytkiem, często utrzymywanym przez dziesiątki lat po ich wyprodukowaniu. Te pojazdy obejmują Lamborghini, Rolls-Royce i Aston Martin. Te pojazdy często wyprzedają się, zanim są dostępne dla publiczności, a ich ceny są utrzymywane w tajemnicy.
Prezentujemy Państwu treść opracowaną z udziałem parasolubezpieczeniowy.pl
Koenigsegg CCXR Trevita
Koenigsegg CCX-R Trevita należy do najdroższych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano. Napędzany jest 4,8-litrowym, podwójnym silnikiem V8 i osiąga prędkość 254 mph. Ma rozkład masy 45 procent z przodu i 55 procent z tyłu i jest wykonany z włókna węglowego pokrytego diamentowym pyłem. Jego cena wynosi 4,8 mln dolarów.
Sułtan Omanu jest jednym z najbardziej znanych kolekcjonerów samochodów Koenigsegg, a jego kolekcja jest dobrze strzeżona. Tylko wybrane osoby mogą oglądać jego kolekcję. Zdjęcia jego samochodów są niezwykle rzadkie. W szczególności ma jeden samochód, który jest wart 14 milionów dolarów.
Trevita wykonana jest z dwóch różnych rodzajów włókna węglowego, jednego srebrzysto-białego i jednego czarnego. Po podświetleniu, srebrzysto-białe włókno węglowe lśni jak miliony diamentów. Projekt jest tak kuszący, że przywodzi na myśl aerodynamicznie dopracowany samochód Formuły 1. Trevita posiada również włókno węglowe pokryte diamentami, system monitorowania opon oraz hydrauliczny system podnoszenia.
A Koenigsegg CCX-R Trevita należy do najdroższych samochodów świata. Powstały tylko dwa takie samochody, a jeden z nich został sprzedany Floydowi Mayweatherowi, bokserowi, który za przywilej posiadania Koenigsegga zapłacił 4,8 mln dolarów. CCX-R Trevita może osiągnąć prędkość 254 mph i przejść od 0-60 mph w zaledwie 2,9 sekundy. Tylko Mayweather ma jeden z tych supersamochodów i został zauważony, jak jeździ nim po całym świecie.
Koenigsegg CCX-R jest wariantem CCX, samochodu sportowego firmy z silnikiem średniej klasy. Jest bardziej ekologiczny niż jego poprzednik, używając paliwa E85 zamiast standardowej 98-oktanowej benzyny. Jego silnik produkuje 1,018 koni mechanicznych i 796 lb-ft. momentu obrotowego. Może osiągnąć 100 km/h w mniej niż dwie sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 410 km/h.
Samochody Koenigsegg CCX i CCXR mają wyjątkowe cechy. Wyposażone są w opcjonalne koła z włókna węglowego, tylne kamery i Satnav. Zarówno w CCX jak i CCXR znajduje się również pełny układ wydechowy Inconell.
Rolls-Royce Sweptail
Zainspirowany samochodami z początku XX wieku i klasycznymi jachtami, Sweeptail został zaprojektowany przez Rolls-Royce’a dla klienta, który chciał czegoś ekskluzywnego. Chciał on mieć dwudrzwiowego Rollsa ze szklanym dachem, który pasował do stylu samochodu.
To jedyny w swoim rodzaju automobil, który kosztuje 12,8 mln dolarów. Sweeptail to najdroższy “nowy” samochód firmy. Inspiracją do jego stworzenia były zarówno klasyczne samochody z przeszłości Rolls-Royce’a, jak i bogate, współczesne luksusowe jachty. Sweeptail jest najdroższym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowano i ma unikalny wygląd przypominający jacht.
Boat Tail został zbudowany we Włoszech i jest kabrioletem Rolls-Royce’a. Posiada silnik twin-turbo V12 i moc 563 koni mechanicznych. Boat Tail został wyprodukowany tylko trzy razy i był zarezerwowany dla miliarderów. Jednak ten jednorazowy samochód jest legalny na drogach i jedyny w swoim rodzaju. To jedyny w swoim rodzaju pojazd, który został zmontowany przez złotnika i kupiony przez szwajcarskiego nabywcę.
Kolejny Rolls-Royce Sweeptail został sprzedany do luksusowego hotelu w Macau. Właściciel Louis XIII Hotel and Casino jako pierwszy zamówił 30 customowych Extended Wheelbase Phantomów. Dwa z samochodów zostały pomalowane na złoto, natomiast pozostałe dwadzieścia osiem aut wykończono w charakterystycznym odcieniu czerwieni. Samochody były również wyposażone w wykonane na zamówienie 21-calowe felgi aluminiowe, futerały na szampana i specjalne wykończenie siedzeń.
Rolls-Royce Sweeptail i Bugatti Centodieci zajmują trzy pierwsze miejsca na tej liście. Każdy z nich kosztował 12,8 mln dolarów i w momencie premiery był najdroższym samochodem na świecie. Od tego czasu ich ceny zostały przebite przez inne samochody.
Podczas gdy Sweeptail i Boat Tail są zarówno oszałamiającymi samochodami, jest pewien haczyk: istnieją tylko trzy z nich. Rolls Royce nie planuje budowy kolejnych. Pierwszy Boat Tail został zbudowany dla bogatego klienta, który miał również odrestaurowanego swojego Rolls Royce’a z 1932 roku. Pozostali dwaj klienci nie chcieli ujawnić swoich tożsamości.
Wnętrze Sweeptaila jest minimalistyczne i eleganckie, ze współczesną, klasyczną nutą. Fotele i deska rozdzielcza wykonane są z polerowanego hebanu Macassar i skóry w kolorze ciemnej przyprawy. Na konsoli środkowej znajduje się również dozownik do szampana, kryształowe flety i butelka szampana.
Aston Martin Victor
Aston Martin Victor jest jednym z najbardziej luksusowych samochodów na świecie i ma tylko jednego właściciela. Samochód ten jest wart 3 miliony dolarów i uważa się, że należy do tajemniczego belgijskiego miliardera. Dzieli część technologii z Vulcanem i One-77, które sprzedają się za około 2 miliony dolarów każdy. Victor jest jednak egzemplarzem jednorazowym i zostanie wykonany tylko dla jednego klienta.
Wykonany jest z włókna węglowego i posiada silnik V12 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. To czyni go jednym z najpotężniejszych samochodów ze skrzynią stick-shift, jakie kiedykolwiek powstały. Victor jest unikalny i inspirowany słynnym V8 Vantage Astona, a wykończony jest w kolorze ciemnozielonym. Posiada również podwozie i nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego.
Wnętrze Victora łączy tradycyjny luksus z nowoczesną technologią. Podsufitka Victora wykonana jest z kaszmiru, a deska rozdzielcza posiada wykończenia z drewna orzechowego i włókna węglowego. Fotele pokryte są skórą o wysokim połysku, a kierownica posiada liczne opcje, które kierowca może dostosować do swoich potrzeb.
Victor to niezwykle drogi samochód. Został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2015 roku. Nazwa samochodu jest hołdem dla zmarłego szefa Triumpha, Victora Gauntletta. Został zainspirowany przez legendarnego vantage’a firmy. Został również zaprojektowany w celu upamiętnienia 70. rocznicy powstania tabliczki znamionowej Vantage. Victor posiada również wskazówki z DBS V8 z lat 70-tych, który został zbudowany do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Victor jest obecnie jednym z najdroższych samochodów na świecie. Jego cena wynosząca 13 milionów dolarów jest najwyższa spośród wszystkich samochodów obecnej generacji. Victor jest limitowany do zaledwie 24 sztuk. Jeśli szukasz luksusowego samochodu, który będzie pasował do Twojego stylu życia, to może być samochód dla Ciebie.
Samochód został po raz pierwszy wyprodukowany w 2013 roku przez W Motors i został nazwany trzecim najdroższym samochodem w historii, gdy był nowy. Teraz siedzi na szóstym miejscu na liście. Jego aerodynamika jest najbardziej ekstremalna w historii, z większymi skrzydłami i dyfuzorami. Wykorzystuje również efekt tunelu Venturiego do generowania większości siły docisku samochodu.
Podobne tematy